tiistai 14. lokakuuta 2014

Efterårsferie i dagboksformat



Hela Köpenhamn förvandlades till ett kulturevenemang. Förstaårsarkitekterna hade pysslat ihop 160 sittmöbler och ordnade utställning på KADK. Därifrån drog vi till SMK var jag slarvade bort telefonen och nyckeln. Jag fann bägge två och cyklade till Stines väninnas födelsedagsfirande på Istedgade, slarvade bort plomssan, hittade den och fortsatte till centrum. Vi gjorde ett tappert försök av att uppleva Köpenhamns nattliv. Vi fann oss på en gaybar och klappade oss själva på axeln för att åter igen misslyckats i jakten efter Danska pojkvänner. Har bott här i två månader och inte lyckats dra på en enda bra klubb än. Danskar är ivriga hemmafestare, vilket som passar mig bättre än väl. 


Ett halvår sedan satt jag och Eugen på konsttimmen och snackade om framtiden. "Nåjåå nu sku man väl helt läpäl kunna söka ti Köpis" sa han. Nu bor vi båda här. Efter att ha brunchat på Laundromat på Elmegade (rekommenderar varmt!), hängde jag och Eugen i Christiania. Lördagar i fristaden är det mysigaste - en massa frisinnade människor, smått dagen efter stämning, reggae och hygge i solen


Åste fyllde år och bjöd på middag. Vi tog en cider på Blågårdsgade och hamnade på hemmafest med DJ och ficktjuvar. 


På söndag hängde jag hos Andrew och åt Falafel till middag kl. 2 på natten. Igår kom jag inte upp ur sängen innan den magiska kvällsbelysningen på vår bakgård väckte mig kl.18. Tog en bild, yogade och vakade hela natten med Vice-dokumentärer och chiapudding. Ikväll skall jag och Johanne bjuda på avocadopasta och imorgon flyger jag hem till Hfors. Jag skall hänga med mummu, köra av och ann till Åbo, äta middag på Sandro och dansa i Beeffin. Är så glad, så glad! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti