maanantai 1. syyskuuta 2014

första september



Åt en lång och välförtjänt brunch på innergården och peppade inför första skoldagen. Skolan var ett hel-ve-te. Förstod inte ett ord av föreläsningarna och tappade bort mig om och om igen. Som tur var danskarna lika veks som jag med Skinners teorier och i skolan som ser ut som Hogwarts. Satt i bibban tills hjärnan blödde (har under söndag-måndag spenderat 10 timmar läsandes!) och frös på hemvägen.

Som tur som tur som tur har jag Johanne - min underbara norska flatmate som sjunger i duschen och pluggar arkitektur. Hon är yr, pratsam, systerlig, spontan och går igenom precis samma process som jag. Vänner med karaktär och tjejer med åsikter räddar en måndag som denna. Hon drog ut mig på middag till Blågårdsgade och lyssnade tills problemen kändes obetydliga. Då vi cyklade hem genom vingliga smågator med fullpackade restauranger mindes jag varför jag flyttat hit; för att hitta goda vänner, nya perspektiv och för att sitta på uteservering på en måndag. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti