sunnuntai 7. syyskuuta 2014

Vecka två


Urusla bilder från veckoslutet. Har tyvärr inget mer estetiskt att bjuda på då järkkärin fortfarande är i Finland. 


Spenderade hela veckan med näsan i böckerna. 100 sidor idéhistoria och metologi per dag tog kål på livslusten men ju mer man läser, desto lättare blir det. Medan alla andra stressar över att prestera bäst är jag tacksam om jag kommer igenom kurserna. Att plugga med de smartaste ungarna och Danmarks kommande regering är inte så lätt, men extremt motiverande.

På fredagen korkade vi ölen kl. 12 och satt en av skolans parker och firade indiansommar. På kvällen var det semesterstartsfest och Danmarks kommande regering betedde sig ganska så primitivt - folk spydde, hånglade och skrek i kapp. Jag och Tobias satt i ett gatuhörn och babblade tills soluppgången.

På lördagen cyklade jag från loppmarknad till loppmarknad och undrade vad fan jag skulle ta mig till på kvällen. Andrew räddade mig från mitt livs första ensamma lördag - vi åt kex och tittade på adventuretime tills killarna tuppade av på soffan. Grannen vår hade hemmafest så knackade modigt på och dansade tills jag var tillräckligt utmattad för att kunna sova trots oljudet.

1 kommentti:

  1. En ensam lördag kväll är värd att prova, inte alls så förfärlig som den låter.

    VastaaPoista